Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

20 czerwca 2011

Obiad w pół godziny - kurczak z jabłkiem i czerwonym winem


PIERŚ KURCZAKA 
Z JABŁKIEM I KILKOMA KROPLAMI CZERWONEGO WINA




6 maja 2011 roku udało mi się wyczarować to o to cudo. Synek spokojnie spał, a ja odnalazłam zagubione jabłko, resztke wina i zamrożoną pierś kurczaka w lodówce. A, że byłam sama, zależało mi na czymś szybkim do zrobienia, zjedzenia i posprzątania.Wiem, że ponoć białego mięsa się nie łączy z czerwienią, ale czasem warto zaryzykować ...;) Moim zdaniem wyszło pyszne...W dodatku porcja na dwie osoby, wiec dola mojego Kochanego Głodnego Męża leży w pudełeczku i czeka na ocenę ;)

Składniki:
  • pojedyńcza pierś z kurczaka
  • dojrzałe jabłko
  • duża cebula
  • ząbek czosnku
  • kilka gałązek świeżej bazylii i oregano
  • czerwone słodkie lub półsłodkie wino - w mojej wersji ostatnia łyżeczka, a wiec i potrzebny był ocet winny 
  • pieprz czarny mielony i biały
  • sól
  • sos sojowy
  • kilka kropli tabasco
  • kurkuma
  • sproszkowana papryka słodka
  • oliwa z oliwek (ewentualnie pomieszana z olejem sezamowym)
  • woda
  • cukier
Przygotowanie:
Kurczaka pokroić w paski, posolić , popieprzyć świeżo mielonym pieprzem, pokropić sosem sojowym, dodać 2-3 łyżeczki kurkumy i kilka kropli tabasco i nie mieszając zostawić. Pokroić cebulę w pół księżyce.
Rozgrzać oliwę. Gdy zacznie skwierczeć wrzucić troche sproszkowanej papryki, biały pieprz i czarny i posmażyć przyprawy. Taki patent wydobywa z potrawy naturalny aromat. Gdy zaczną pachnieć wcisnąć czosnek i pomieszać. Za jakąś minutę dodać cebulę, zamieszać i razem przesmażyć chwilkę. Wrzucić kurczaka. Pomieszać i smażyć na dość silnym ogniu 2-3 minuty. Obrać jabłko, pokroić w kostkę i dodać do dania smażąc jeszcze 2 minuty. Następnie zmniejszyć ogień, podlać całość niewielką ilością wody i dusić pod przykryciem około5 minut odczasu do czasu mieszając. Generalnie chodzi o to, żeby jabłko się podgrzało, ale nie rozwaliło. Na koniec dodać porwane listki bazyli i oregano i pół  łyżeczki czerwonego słodkiego wina (myślę,że w wersji hard kieliszek dodałby głębi smaku). Ewentualnie spryskać octem winnym i dusić pod przykryciem jeszcze ok. 5 minut. Wyłączyć i gotowe :)


Ja zaserwowałam sobie z kaszką kus kus, ale ryż też pewnie byłby smaczny:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...