Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

20 czerwca 2011

Zupa z liści rzodkiewki czyli Majowe inspiracje kulinarne cz.2

WIOSENNA ZUPA Z LIŚCI RZODKIEWKI



Zobaczyłam ten przepis w telewizji, w programie "Pascal po prostu gotuj". Zaintrygował mnie. Liście rzodkiewki? A to ich się nie wyrzuca? Okazuje się, że nie. Nie tylko są smaczne w zupie, ale i w sałatkach. A o zupie przypomniałam sobie kiedyś, odnalazłam przepis w necie i odtąd robię ją tak często, jak tylko mam piękne liście rzodkiewki. A obowiązkowo na wiosnę:) 

Edit po dwóch latach : Zupkę robię do tej pory i z biegiem czasu nieco więcej o niej wiem, dlatego oprócz cytowanego przepisu za Pascalem, obok podaje swoje sprawdzone sposoby...no i odsłaniam zupkę w nieco innym, apetycznym wyglądzie ;) 



Składniki:

  • 2 pęczki (liście) rzodkiewki  - jesli otrzymacie oryginalną rzodkiew z pola to około 20-30 gałązeczek :) 
  • 3 obrane i ugotowane ziemniaki pokrojone w kosteczkę - ja dodaje ostatnio surowe - surowe sprawdzają sie równie mocno :) 
  • 2 posiekane cebule - w małą kosteczkę :)
  • 2 kostki Rosół z kury Knorr - po prostu 2 kostki bulionowe ;) może być też domowy bulion czy rosół z kury 
  • 2 łyżki stołowe Ramy CREMEFINE Gęstej - zwykła 12% kwaśna śmietana też jest ok ;) - po dwóch latach zagęszczam też często śmietanka do zup i sosów
  • 20 g (1 łyżka) żółtego tłuszczu  - czytaj masło..- dobre masło :)
  • sól, pieprz
  • pieprz czerwony utarty w moździerzu - może być czarny utarty w młynku;)
  • 1 czerwona rzodkiewka na talerz :) do dekoracji 

1. Jednym ruchem ręki oderwij liście od rzodkiewki, wrzuć do sitka i umyj. Polecam dokładnie, bo mają masę w sobie ziemi i piasku. 
2. Do 1 litra wrzątku wrzuć 2 kostki Rosół z kury KNORR. Wymieszaj trzepaczką i gotuj przez 1 minutę. Ja rozpuszczam je we wrzątku.

3. W garnku postawionym na dużym ogniu rozpuść tłuszcz, następnie zeszklij na nim cebulę (podsmażaj ok. 2 minuty).

4. Wrzuć liście rzodkiewki i wymieszaj drewnianą łyżką, dodaj również ziemniaki i ponownie wymieszaj.
5. Wlej bulionu wymieszaj. Zagotuj całość. Ja gotuje trochę z racji dodawania surowych ziemniaków czyli ok. 15 minut.
6. Teraz miksuj zupę w garnku przy pomocy „żyrafy” (twistera, blendera).
7. Ponownie zagotuj i dodaj 2 łyżki RAMY CREMEFINE Gęstej. Ja dodaje po prostu kwaśną śmietanę lub śmietankę. 
8. Spróbuj - dopraw do smaku.
9. Nalej zupę do kokilki, posyp z wierzchu czerwonym pieprzem lub posiekaną drobniutko rzodkiewką :) 

Bon appetit! 
Smaczności !!! :) 





moje pierwsze zdjęcia tej zupki - mam do nich sentyment :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...