Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

20 czerwca 2011

Muffinkowe szaleństwo - muffinki z brzoskwiniami


Kocham Muffinki. Oświadczam to wszem i wobec. I nie tylko ze względu na ich smak, który przypomina mi dzieciństwo i szkolny sklepik, ale generalnie. Nie dawno odważyłam się zrobić je sama i wpadłam w Mufinkowe Szaleństwo :) Po pierwsze są cudownie szybkie do wykonania . Po drugie wystarczą dwie miski lub garnek i miska, sitko, szklanka, łyżka i forma - lub papierowe foremki - mycia prawie nie ma. Mogę je odbębnić podczas 15minutowej drzemki mojego Brzdąca. Po trzecie  można je robić z Synkiem na rękach lub w chuście wydając odgłosy "mieszu mieszu" ku jego radości :D

MUFFINKI Z BRZOSKWINIAMI


Te muffinki zrobiłam już jakiś czas temu, a że pięknie wyszły i zrobiłam im zdjęcia, więc zamieszczam je tutaj. Są to moje pierwsze muffinki na oleju. I odrazu wspominam, że trzeba robić je na sojowym lub słonecznikowym. Rzepakowy nadaje im zbyt oleisty smak. Przepis zaczerpnęłam od aleksaa. Posypałam brązowym cukrem. Wyszło mi 12 małych w formie i 6 dużych w papilotkach

Składniki:
  • mąka -2 szklanki - ja robię na tortowej i musi być koniecznie przesiana!
  • cukier  - 3/4 szklanki - ja dałam biały
  • proszek do pieczenia - 1łyżeczka
  • sól - dwie szczypty - albo pół łyżeczki ;)
  • jajka - 2szt
  • olej - pół szklanki - słonecznikowy lub sojowy
  • mleko - 1 szklanka
  • brzoskwinie - 1 szklanka pokrojonych - czyli mniej wiecej  4 połówki  tych z puszki
Suche składniki, a w więc mąka, proszek do pieczenia, cukier, sól łączymy w 1 misce. W drugiej mokre, czyli rozbełtane jajka z olejem i mlekiem (bez brzoskwiń). Mokre łączymy z suchymi - mieszamy niezbyt starannie i szybko (im mniej ruchów tym muffiny pulchniejsze) - mogą zostać grudki.
Dodać brzoskwinie, wymieszać. Te z puszki wystarczy drobno pokroić, a świeże owoce należy sparzyć, obrać ze skórki i pokroić.
Ciasto nakładać do foremek prawie do pełna (można bezpośrednio do papierowych foremek tylko trzeba pamiętać, żeby były sztywne, inaczej pieczemy w kilku złożonych razem). Posypać przed wsadzeniem do piekarnika cukrem brązowym lub migdałami.  Piec w temperaturze 180'C przez około 25 min (sprawdzamy patyczkiem).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...