Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

27 czerwca 2011

Zapach kawy...

 MOCNO KAWOWE 
MUFFINKI Z CZEKOLADOWYM SERCEM




Uwielbiam zapach kawy...Smak też. Ciężkim dla mnie momentem była chwila, kiedy odstawiłam kawę w ciąży. Ja - kawosz- pijący dla smaku...uwielbiający rytuał : "Kawa z rana jak śmietana..." . I tu nagle zero. Zaczęłam szukać bezkofeinowej...Dopiero Nescafe zachowało smak prawdziwej kawy w swojej wersji bezkofeinowej.. .Ale mój Synuś był mądrzejszy... Drugi kubek ... jeden łyk... i skończyło się na wizycie w toalecie.. . Tak się wyleczyłam z kawy. Teraz też z racji karmienia piersią nie pijam. Tzn lubię wypić cappucino, raz na jakiś czas, albo cafe śniadaniową. Ale, że pokład bezkofeinowej pozostał na półce.. hm.... a może muffinki...takie po swojemu... Mocno kawowe...I jak tu się nie skusić skoro akurat akcja "Muffinkowo 2011" ruszyła ? Polecam... Mocno kawowe, wilgotne i pulchne!






Składniki:
suche:
  • 1.5 szklanki mąki tortowej przesianej 
  • 4.5 łyżki kawy rozpuszczalnej  ( u mnie 3 łyżki bezkofeinowej i 1,5 łyżki kofeinowej)
  • szklanka cukru
  • 4 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • przyprawa do kawy i deserów KAMIS ( kilkanaście skrętów ) - w niej jest cukier kandyzowany, gożdziki, kardamon, wanilia
mokre:
  • pół kostki margaryny KASIA 
  • 2 jaja
  • szklanka maślanki

Margarynę rozpuszczamy i studzimy. Mieszamy suche składniki w jednej misce zaczynając od przesiania mąki i dodania sody i proszku. Do ostudzonej margaryny wbijamy dwa jaja, rozbełtujemy, i szklankę maślanki. Dobrze mieszamy. Wlewamy mokre do suchych. Mieszamy tylko do połączenia się składników ( szybko  i byle jak). Nakładamy do foremek muffinkowych i pieczemy w 190'c przez 20-25 minut. 



Muffinkowo 2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...