Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

20 czerwca 2011

Marchewkowo mufinkowo

MUFFINKI MARCHEWKOWE



To miał być greenway'owski smak... Specjalnie dla mej przyjaciółki Sabinki. I wyszedł;) Zajadaliśmy się jeszcze ciepłymi. Robiłam kiedyś muffinki marchewkowe z innego przepisu, ale te dużo bardziej przypadły mi do gustu. Pochodzi z tej stronyJa od siebie dodałam tylko polewę przez przypadek kompletnie gorzką , bo zapomniałam dodać do niej cukier. Ale tylko muffiny na tym zyskały, bo są jednak bardzo słodkie. 

Składniki : 
  • 1 i 1/2 szklanki maki 
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody 
  • 3/4 łyżeczki soli 
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 1/2 łyżeczki imbiru - ja nie dodałam bo nie posiadam...
  •  1/4 łyżeczki galki muszkatołowej  

  • 3/4 szklanki oleju 
  • 3 duże lub 4 małe jajka 
  • 1 szklanka brązowego cukru 
  • 2 szklanki tartej marchewki - ja dodałam na oko - około 4-5 marchewek


Jajka cale mieszamy z cukrem i olejem (trzeba to zrobić, bo wtedy nie zgrzyta nam cukier miedzy zębami...sprawdziłam ;) ).Do tego dodajemy marchewkę i suche składniki, dokładnie wymieszać i napełniać foremki muffinowe .Piec w nagrzanym piekarniku 180° okolo 20-25 min na środkowej skali piekarnika. 

Polewa: 
  • łyżeczka masła 
  • 4 łyżeczki wody
  • czubata łyżka kakao
  • opcjonalnie 4 łyżeczki cukru gdy chcemy jeszcze słodziej ;)
Wszystkie składniki umieścić w garnuszku i gotować na bardzo małym ogniu aż do rozpuszczenia masła i kakaa. Polać lekko przestygnięte muffinki

2 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...