Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

20 czerwca 2011

Muffinki w wersji light - śmietankowe pieguski

ŚMIETANKOWE MUFFINKI Z CZEKOLADOWYMI PIEGAMI -wersja LIGHT



Bazę do tych muffinek znalazłam na niezmiennie mnie inspirującym blogu Arabeski. W oryginale występowały one z jagodami. Jednak, że to nie sezon na jagody, stwierdziłam, że na pewno śmietanka dobrze smakuje z czekoladą. Niestety miałam tylko 3 małe kawałeczki gorzkiej czekolady. Dlatego starłam je na tarce o dużych oczkach. Wyszły pieguski. Pięknie rosły i wyszły naprawdę wspaniale na pierwszy rzut oka. Jednak kiedy Mój Ukochany Mąż spróbował stwierdził... "Takie puste w smaku...". Załamałam się... .  No cóż, trzeba było je ratować. Zostały oblane gotową biało czarną polewą Dr.Oetquera. I okazało się, że przestygnięte są dużo smaczniejsze. Śmietanka podkreśliła smak czekolady i były naprawdę wspaniałe. Nawet Małżonek je docenił:) W wersji bez polewy można je uznać za Muffiny na Dietę;) LIGHT. Ale następnym razem zrobię je z większą ilością czekolady i to może mlecznej. Bo robi się je tak banalnie, że powstały w trakcie ucierania się ciasta marchewkowego ...;)




Składniki: na 12 muffin :


 - 30 dag mąki - przesianej!

- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 szkl. cukru (można nieco więcej) -> zdecydowanie więcej jeśli nie chcemy wersji light...
- 2 jajka
- 1 szkl. kwaśnej śmietany
- 1/3 szkl. oleju
- ew. kilka kropli aromatu śmietankowego -> może więcej;)
- kilka kosteczek gorzkiej czekolady dla wersji light lub tabliczka gorzkiej lub mlecznej czekolady dla wypasionej
- gotowa polewa z mlecznej czekolady (np biało-czarna)

Wszystkie składniki (oprócz czekolady) dokładnie wymieszać łyżką. Dodać startą na grubych oczach czekoladę i jeszcze raz delikatnie wymieszać. Nakładać do foremek muffinkowych i piec 20 - 25 minut w temp. 200 st.C. (sprawdzić patyczkiem). Po upieczeniu oblać polewą. Najlepiej smakują wystygnięte i odstane. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...