Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

27 marca 2013

MAZUREK FRANGIPANE - czyli Wielki Tydzień czas zacząć szybko i pysznie

MAZUREK 

z migdałową masą  

FRANGIPANE




Wielki Tydzień czas zacząć. W sensie przygotowań do ucztowania. Zaczynamy po polsku, a więc od Mazura...tzn mazurka. Zagościł on w zeszłym roku na mym stole...
Jakiś czas temu - czytaj ponad rok temu - kulinarna działka Przy Stole Państwa Białych w Zwierciadle została zamieniona na kulinarne Przy Stole Zosi Różyckiej i Oli Szwarc. Początkowo byłam  trochę smutna pożegnaniem Państwa Białych. Jednak nowy styl kącika kulinarnego Zwierciadła mnie zachwycił. Przepisy również. Od ręki na zeszłą Wielkanoc wypróbowałam przepis na mazurka, którego dzisiaj Wam prezentuję.  Mój pierwszy zachwyt zdjęciami i szybkimi przepisami, przeszedł w euforię, gdy mazurka spróbowałam. Kulinarną fascynację podzieliła cała moja Rodzinka, także i w tym roku mazur ten zagości na mym stole.
Zaś miłość do szybkich, zdrowych i naprawdę świetnych przepisów Zosi i Oli, rozkwita ze zdwojona siłą... Ich piernik na Boże Narodzenie zniknął tak szybko, że zdjęcia są zbyt rozmazane, bym mogła się nimi z Wami podzielić, ale...przecież pierniki nie jada się tylko od Święta, więc...
Póki co : Mazura czas zacząć Drodzy Panowie i Panie! 

Przepis zamieszczam już dziś na specjalnie życzenie pewnej Zagonionej Pani Ratownik...i genialnej Pedagog w jednym ;) z pozdrowieniami dla Ani O. 


Składniki : (czas przygotowania 70 minut - razem z pieczeniem ;) )

kruchy spód:
  • 150 g zmielonych migdałów
  • 150 g mąki
  • 100 g masła
  • 60 g cukru
  • jajko
  • szczypta soli
  • forma o średnicy 24 cm - ja zrobiłam w zwykłej blaszce
masa frangipane:
  • 125 g zmielonych migdałów
  • 125 g miękkiego masła
  • 125 g cukru
  • 2 łyżki mąki
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • płatki migdałowe do dekoracji

Połączyć mąkę z migdałami, solą i cukrem. Wmieszać masło, wbić jajko, zagnieść. Podsypując mąką, rozwałkować i wyłożyć nim formę. Piec w 180'C 15-20 minut. 
Zmielone migdały zmiksować z miękkim masłem, cukrem, mąką, sola i jajami. 
Wyłożyć na podpieczony spód i udekorować płatkami migdałowymi. Piec w 170'C ok. 40 minut. Smaczności !!! :) 



Więcej Wielkanocnych Inspiracji znajdziecie po kliknięciu na poniższy skrót zapraszam :) 



3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuje :) na pewno i tegorocznemu zrobie zdjecia ;) i byc może podmienię ;)

      Usuń
  2. Z niezależnych od nas powodów - ale b. ważnych zamieniliśmy mąkę pszenną na orkiszową i cukier na stevię. Wyszło super. Pozdrawiam. Andrzej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...