Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

15 listopada 2011

Zupka ziemniaczana panti

ZUPA ZIEMNIACZANA
NA ŻEBERKACH



Mój Smyk uwielbia żeberka - zwłaszcza gotowane z zupy... Więc jaka zupka by nie była, jeśli ona nie smakuje, to na pewno zasmakują z niej żeberka. Ta zupka powstała z myślą właśnie o nim... . Ja generalnie bardzo lubię polską kuchnię i krupniki, pomidorówki, rosołki, i inne zupki polskie królują na mym stole niezwykle często. Ot taka polska ze mnie dusza :) Nie potrzebuje konkursów, by tak gotować :) Zupka ziemniaczana występuje u mnie w wielu odmianach - ta jest wyjątkowa, bo wszystkie warzywa są niezwykle drobno pokrojone ze względu na mego Malca. Mi smakowała, Maluszek zjadł parę łyżek...no i te żeberka ;)

Zupka zostaje zgłoszona do Akcji "Gotujemy po polsku" , której patronuje serwis 


Składniki:
  • 6 dużych ziemniaków
  • niewielki kawałek żeberek (3-4 żeberka)
  • 2 marchewki
  • 10 cm kawałek pora 
  • 1 pietruszka 
  • kawałek boczku wędzonego
  • pół cebuli
  • 6 ziarenek pieprzu
  • 2 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
  • skóra z boczku
  • łyżeczka masła - u mnie ghee
  • sól
  • pieprz mielony
  • łyżeczka Vegety


Zagotowujemy około 1,5 litra wody. Na wrzącą wrzucamy żeberka i gotujemy 10 minut. Następnie dorzucamy liścia laurowego, ziele angielskie, pieprz ziarnisty i gotujemy kolejne 10 minut. W tym czasie obieramy warzywa i kroimy w bardzo niedużą kostkę, zaś pora w plasterki. Dorzucamy do zupy. Wrzucamy też skórę z boczku (u mnie zawsze jakaś odcięta znajdzie się w zamrażalniku), pieprzymy i solimy delikatnie. Gotujemy na wolnym ogniu. Boczek kroimy w bardzo niedużą kosteczkę i podsmażamy na patelni, kiedy nam się troszeczkę wytopi, wrzucamy drobno pokrojoną cebulkę z łyżeczką masła. Szklimy razem wszytko. Wrzucamy w całości do zupy. Dodajemy ewentualnie łyżeczkę, dwie Vegety do smaku.  Gotujemy na małym ogniu do momentu, aż ziemniaki i reszta warzyw będzie miękka. 
Smaczności !! :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...