Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

8 listopada 2011

Niskokaloryczny Murzynek bez tłuszczu? możliwe!

MURZYNEK CZEKOLADOWY
BEZ TŁUSZCZU



Kiedy zobaczyłam ten przepis wiedziałam, że muszę go wypróbować. Murzynek idealny chyba dla wszystkich - niskokaloryczny dzięki użytym suszonym owocom; szybki do zrobienia, gdyż wystarczy w zasadzie miska, łyżka, garnek i waga ;) Smakuje naprawdę świetnie - nie jest zbyt słodki, a smak suszonych owoców prawie nie wyczuwalny. Do tego można podobno zamrozić część ciasta na później... :) Jedynie należy pamiętać, by zgodnie z przepisem pokroić go tuż po wyjęciu z pieca, gdyż potem bardzo źle się kroi. Słowem : czekoladowa rozkosz dla chcących zachować dobrą sylwetkę :)



Składniki:
  • 60g  suszonych śliwek, bez pestek i posiekanych
  • 60g niesłodzonych daktyli, bez pestek i posiekanych
  • 6 łyżek niesłodzonego soku jabłkowego ( u mnie BOBOVITA dla Maluszka;) resztę wypił ze smakiem)
  • 4 roztrzepane jajka
  • 300g brązowego cukru
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 4 łyżki niskotłuszczowej czekolady do picia w proszku + trochę do posypania ( u mnie niestety zwykła, bo niskotłuszczowej nie dostałam)
  • 2 łyżki kakao w proszku
  • 175 g mąki
  • 60g płatków gorzkiej czekolady ( u mnie wiórek)

POLEWA
  • 125g cukru pudru
  • 1-2 łyżeczki wody
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego


1. Piekarnik rozgrzać do 180'c. Blachę do pieczenia o wymiarach 18 cm x 28 cm wysmarować tłuszczem i wyłożyć papierem do pieczenia. Daktyle i suszone śliwki zagotować razem z sokiem jabłkowym w niedużym garnku, gotować pod przykryciem,  aż owoce będą miękkie. utrzeć je na gładką masę i odstawić do wystygnięcia - ja zblenderowałam i wystawiłam na 5 minut za okno ;)

2. Przetarte na puree owoce wymieszać w misce z jajkami, cukrem i aromatem waniliowym. Przesiać czekoladę i kakao w proszku oraz mąkę, następnie dodać płatki czekoladowe i dokładnie wymieszać wszystkie składniki. 

3. Ciasto przelać do formy i wyrównać ( wychodzi go na oko bardzo niewiele i jest bardzo płaskie). Piec 25-30 minut ( sprawdzić, czy jest upieczone patyczkiem, gdyż ciasto rośnie tylko nieznacznie!!!) . Pokroić ( KONIECZNIE ! ) na 12 kawałków i zostawić w formie na 10 minut, aby przestygły. Do całkowitego ostygnięcia przestawić na kratkę do ciast.

4. Do przygotowania polewy, przesiać cukier do miski, dodać aromat waniliowy, oraz wodę w odpowiednich proporcjach do otrzymania lejącej, niezbyt rzadkiej masy. Ja wsadziłam z przyzwyczajenia wszystko do garnka ( wody w proporcji 2łyżeczki ) na gaz i rozpuściłam mieszając. 

5. Murzynka polać lukrem i zostawić, aby polewa zastygła. Tuż przed podaniem posypać czekoladą w proszku. 

Smaczności !!!



Przepis  pochodzi z książki "Dania Niskotuszczowe. Najlepsze przepisy z całego świata."


7 komentarzy:

  1. No ciekawy ten murzynek, nie dość, że niskokaloryczny, to jeszcze szybki, na pewno wypróbuję ten przepis w nadchodzącym długim weekendzie. A przepraszam, co to za bulwers z oficjalnym zgłoszeniem?

    OdpowiedzUsuń
  2. żaden bulwers ot..przypomnienie ;)

    a Murzynek special for u :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko nie bardzo rozumiem, o co chodzi z ta oficjalnością?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuje za udzial w konkursie :)
    Murzynek wyglada obłędnie :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Madline :) dziekuje i witam u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę, kto by pomyślał, że bez masełka można wyczarować tak wspaniałego murzynka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...