Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

24 października 2011

Pierogarnia cd: Pieróg z ciasta francuskiego i tuńczyk

PIERÓG Z CIASTA FRANCUSKIEGO 
Z TUŃCZYKIEM


Przepis na to danie znalazłam kiedyś o w pół do drugiej w nocy, kiedy zorientowałam się, że jutro jest piątek, a Mąż będzie głodny chodził cały dzień... . Przepis okazał się fantastyczny i już o 2:00 am wyciągałam gotowe pierożki z piekarnika :) Okazały się szybką, tanią i smaczną przekąską-obiadem. Do tego łatwo je modyfikować, co też uczyniłam następnym razem, gdy znów królowały na mym stole :) Przepis pochodzi z blogu Bereniki . W pierwszej wersji zapomniałam dodać pietruszkę, w drugiej zaś zamiast kaparów dodałam konserwowanego ogórka i smak był równie kuszący. Podaję, więc obie wersje na farsz :) 



Składniki:
  • płat ciasta francuskiego
  • puszka tuńczyka w oleju
  • 2 jaja ugotowane na twardo
  • cebula dymka i zielony szczypior
  • łyżka oliwy
  • łyżka kaparów
  • 2 łyżki śmietany
  • łyżka majonezy
  • pieprz 
  • sól
  • natka pietruszki posiekana
  • jajo do posmarowania
  • opcjonalnie 1 ogórek konserwowy





Jajka pokroić w kosteczkę. Cebulę pokrojoną w krążki (bez zielonej części) zeszklić na oliwie. Szczypior i natkę pietruszki drobno pokroić, tuńczyka dobrze odsączyć, a kapary pokroić. Wszystko razem wymieszać ze sobą. Do masy dodać śmietanę i majonez, doprawić solą i pieprzem. 









Ciasto francuskie francuskie rozłożyć na papierze do pieczenia ( można od razu na blasze). Podzielić na kwadraty i na każdym ułożyć porcję nadzienia. 










Kwadraty złożyć na pół, zlepić brzegi pierożków dokładnie. Wierzch posmarować roztrzepanym jajkiem z odrobiną wody. Piec 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200'c. Smaczności :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...