Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

11 kwietnia 2014

Babeczki piaskowe do koszyczka

BABECZKI PIASKOWE



Wiosna już w pełni. Drzewa buchnęły zielenią, magnolie powoli przekwitają, trawa ciągnie ku słońcu. Blog  Z zapachem wanilii we włosach też budzi się z tym nowym czasem do życia. Szczerze mówiąc nawet nie sądziłam, że tak się za nim stęsknię. Wszystkich zaniepokojonych mym zdrowiem uspokajam, że i ja i Moja Rodzinka, jak i Maluszek pod mym sercem czujemy się dobrze. Wróciłam do kuchni. Zaczynam tworzyć nowe pyszności, teraz dodatkowo uzbrojona w myśl, że jem dla dwojga. Zatem w kuchni Młodej Mamy,a  jednak po osiągnięciu Trzydziestki, w poczuciu, ze już nieco dojrzałej, królują nowalijki i masa witamin. 
W tym gorącym czasie wracam do Was jednak uzbrojona w nowe przepisy na zbliżające się Święta Wielkanocne. Wszak za tydzień o tej porze będę pewnie w wirze prac nad ciastami, jak na Wielki Piątek przystało w mojej Rodzinie. Już dzisiaj zapraszam Was na pyszne, proste babeczki pisakowe do koszyczka.
W zeszłym roku stały się cudownym prezentem wręczanym przez mojego Smyka z okazji świąt całej naszej Rodzince. Jedną zaś z dumą Mój Szkrab niósł w koszyczku do świecenia. Oczywiście z tego przepisu możecie zrobić jedną, dużą Babę pisakową. Przepis znalazłam w internecie na jakimś portalu, który okazuje się już nie działa. Było to dobrze po północy, stąd uwierzcie mi możecie zrobić tą babkę bez udziału miksera - wystarczy makutra, pałka i ubijaczka do jaj. Starym babcinym sposobem ... :) 

Składniki:
  • 3/4 kostki masła
  • szklanka mąki pszennej
  • 7 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 jaja
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę.  W osobnym naczyniu ucieramy masło, cukier i cukier waniliowy na gładka masę. Ciągle mieszając dodajemy do masy pojedynczo żółtka, tak aby wszystkie składniki dobrze się połączyły. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiewamy wraz z proszkiem do pieczenia, i dodajemy stopniowo do ciasta, nadal ucierając. Do gotowej masy dodajemy pianę ubitą z białek i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką, tak by piana nie opadła, ale połączyła się z ciastem. 
Do formy na małe babeczki, albo form na muffinki nakładamy po łyżce ciasta. Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180'c przez ok. 25 minut. Wystudzone możemy udekorować wybranym lukrem. Smaczności ! 




Jeśli szukasz inspiracji na inne Wielkanocne Wypieki zapraszam do klikania poniżej :) 

Babka Czekoladowa Babci Zosi 
Babka Brownie 
sernik gotowany
babeczki waniliowe (jogurtowe)
mazurek frangipane (migdałowy)

sernik Cocomo


Wielkanocne Smaki - edycja IV

4 komentarze:

  1. Fajne babeczki, pytanie? kostka masła ma tutaj 200 czy 250 G?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko 200 g ;) tak obecnie standardowo ;) :)

      Usuń
  2. Mmm... Świetnie wyglądają i pewnie tak samo smakują :))
    Zapraszam do mnie http://i-love-cook.blogspot.com/ :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...