Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

17 grudnia 2013

pełnoziarniste pierniczki bez cukru na miodzie

PEŁNOZIARNISTE PIERNICZKI






Zapragnęłam w tym roku choinki pełnej ciasteczek. Zainspirowana pięknymi zdjęciami szukałam przepisu na szybkie pierniczki. Znalazłam. Jednak okazało się, że mam w domu konkretne składniki i nic więcej. A późno już, dziecię samo ze mną w domu juz gotowe do pracy. Stworzyłam wiec przepis. Wyszły pyszne. Mój Trzylatek z zapamiętaniem wykrawał mikro pierniczki swoimi małymi foremkami. Wyszły urocze. Tylko musiałam je głęboko schować, gdyż znikały w zastraszającym tempie podbierane wręcz z blachy przez małe łapki. Dodatek mleka okazał się w nich strzałem w dziesiątkę. Pewnie jeśli czas pozwoli zrobię jeszcze tradycyjne, ale dziś zapraszam Was na zdrowsza wersje - z mlekiem i miodem - bez grama białego czy brązowego cukru. 



Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mąki pszennej 750 - plus około 1/3 gdyby ciasto okazało się za rzadkie
  • 1 jajo
  • 1 łyżeczka kakao
  • 3 łyżeczki korzennej przyprawy - może być domowa lub gotowa przyprawa do piernika
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • odrobina mleka - tyle i tylko tyle, by ciasto się skleiło - czyli jakieś 1/3 szklanki max
  • 4 kopiate łyżki miodu
  • 1/4 kostki stopionej margaryny

Wszystkie składniki zagnieść - mleko dodać na końcu, kiedy już lekko wyrobimy resztę składników i będą jeszcze sypkie. Dodajemy go tyle, by ciasto się nam skleiło. Gotowe ciasto wałkujemy na oprószonej mąka stolnicy i wykrawamy ciasteczka.  Nie za grubo, gdyż pierniczki lekko rosną. Im grubsze ciasto, tym będą miększe w środku.  Gotowe układamy na pergaminie i pieczemy w 190'c - większe 10 minut, a mikro 5 minut. Smaczności ! 
Gotowe możemy polukrować :) 


Wigilia 2013

4 komentarze:

  1. z chęcią schrupałabym jednego - nawet o tej porze :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, zrobiłam wszystko według przepisu, niestety ciasto było jak guma i podczas rozwałkowywania bardzo się kurczyło. Po upieczeniu w smaku są ok, ale niestety nic szczególnego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. być może było za mało mleka...niestety ciasto bardzo zależy od mąki - a jakiej używałaś ?

      Usuń
  3. Jak długo można przechowywać pierniczki w takiej wersji? :) / Marta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...