Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

29 lipca 2014

Ogórki konserwowe z marchewką - sekrety Babć

OGÓRKI KONSERWOWE
BABCI IRUSI


Sezon ogórkowy można uznać za rozpoczęty. Powoli pojawiają się małosolne. Za chwilkę sięgniemy po weki. A więc ja nieco z wyprzedzeniem chcę się z Wami podzielić przepisem na dwa rodzaje ogórków konserwowych -  Babci Irusii i Babci Zosi.
Obie moje Babcie robiły pyszne ogórki, ale każda w inny sposób, skutkiem czego, w moim rodzinnym kajecie mam dwa przepisy na ogórki konserwowe, które robię od kilku lat. 

Te z marchewką, są łagodniejsze w smaku. Zdecydowanie bardziej podchodzą mojemu Synkowi. Łagodna, lekko słodkawa wersja. Doskonała do obiadu, jak i do sałatek. Warto zrobić kilka słoiczków. Przepis pozostał w pamięci mojej Mamy, a ja dziś zapisuję go tutaj, by przetrwał na dłużej. 


Składniki do słoika:

  • ogórki – im mniejsze tym smaczniejsze
  • marchew
  • koper
  • czosnek

Zalewa:
  • 1/2 l octu
  • 11 szkl wody
  • 2 czubate łyżki soli
  • 5-6 łyżek cukru
  • 2 duże cebule
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziarnistego
  • ziele angielskie, liść laurowy


Do każdego wyparzonego słoika wrzucamy kilka plasterków czosnku i gałązkę kopru. Marchew obieramy, kroimy w słupki. Układamy wypłukane ogórki ciasno obok siebie, przetykając je 3-4 słupkami marchwi.

Zagotowujemy ocet, wodę, sól, cukier, pieprz, liść i ziele angielskie. Na koniec dodajemy skrojoną cebulę i jeszcze chwilę gotujemy razem. Zalewamy ogórki po brzegi. Zakręcamy słoiki. Pasteryzujemy: 1 litrowe – 15 minut, do 500 ml – do 7 minut, od zagotowania się wody. Po wyjęciu odwracamy je do góry dnem, zostawiamy do ostygnięcia. Smaczności!!


1 komentarz:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...