Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

16 marca 2012

Rafaello - wyraża więcej niż tysiąc słów.. ciast(k)o z misją

RAFAELLO
CIASTKA BEZ PIECZENIA
(NA HERBATNIKACH)





Zostałam zaproszona do Wspólnego gotowania z misją. Szlachetną, dlatego wzięłam w nim udział. Mimo, iż sama też już jutro poprowadzę Charytatywną Akcję Muffinki dla Mai. Ale dzisiejsze rafaello powstało z misją zbierania 1% podatku dla Madzi Rajskiej - dziewczynki chorej na autyzm. W raz ze mną Ciastko z kremem - ulubione Dziewczynki  - upiekli dzisiaj: 
Jola z blogu Damsko - męskie spojrzenie na kuchnię
Ullla  z bloga Kuchnia na Wzgórzu
Mariola  Kulinarne pyszności Molki
Michał z bloga Paszczak gotuje 
Maggie z bloga W pewnej kuchni na Wyspach 
Panna Malwinna z blogu Filozofia Smaku
Pela z bloga Zapiski kuchenne Peli
Kasia Z* z bloga Mirabelkowy blog

Do wspólnego gotowania zaprosiła nas Ania z bloga Królewskie rozkosze podniebienia. Madzia jest jej rodziną. Cała, wraz z Rodzicami Madzi, zaangażowana jest w pomoc. Jej Tato założył nawet blog - opisuje w nim zmagania z chorobą, rehabilitacją, z życiem. Cudowna wzruszająca lektura - http://pomocdlamadzi.blogspot.com/ - odsyłam Was do niej, jak i poniżej zamieszczam zdjęcie - plakat wraz z danymi KRS. Czy dla Mai czy dla Madzi oddacie swój 1% podatku - będzie to dobro, które do Was wróci. Za oba gesty dziękuję. 



A teraz o samym cieście. W zasadzie ciastkach ;) Uwielbiam rafaello i od dawna chodziło za mną zrobienie jego domowej wersji. Mam przepis na biszkopcie - pyszny- jednak bardzo pracochłonny - nie do wykonania w obecnej chwili. Za to ten jest moją wariacją na temat rafaello bez pieczenia. Inspirację zaczerpnęłam z serwisu Ciasta.net , ale w trakcie pracy uszło lekkim modyfikacjom ;) Tak to jest, gdy biegnie się z Małym Smykiem pod parasolem, po brakujące mleko, a po powrocie stwierdza się, że w zasadzie to brakuje i cukru waniliowego i kokosu za mało trochę jest... . Ale nie ma tego co na dobre nie wyszło. A mnie wyszło - nieskromnie- wyśmienicie :) Niebo w gębie. A jeśli jeszcze wyraża więcej niż tysiąc słów?Czegoś chcieć więcej? 




Składniki na 15 ciastek :
  • dwa duże opakowania herbatników (mniej więcej jest w nich po 30 herbatników)
  • 2, 5 szklanki mleka
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego (lub 1 cukier waniliowy)
  • 1 szklanka cukru
  • 100g wiórków kokosowych
  • 100g płatków migdałowych
  • można dodać kilka kropel spirytusu - ja nie dodałam-też pyszne
  • 250g margaryny Kasia 
  • 50g masła 

W 1/2 szklanki mleka rozbełtać żółtka, dodać obie mąki i razem zmiksować.  2 szklanki mleka zagotować z cukrem i ekstraktem waniliowym, wlać powoli zmiksowaną miksturę, cały czas mieszając, ugotować budyń. Przestudzić. 
Masło i margarynę utrzeć razem na puszystą masę, następnie ucierając po trochu dodawać ostudzony budyń. Po ostatniej łyżce zakręcić trochę i wyłączyć. Dodać pokruszone płatki migdałowe, dwie łyżki wiórek kokosowych i ewentualnie spirytus i wymieszać masę. 
Herbatniki (15sztuk) ułożyć w blasze lub na desce - ja tak zrobiłam- to wygodniejsza forma. Na nich rozłożyć 1/4 kremu. Na tym znów układamy 15 herbatników, potem 1/4 kremu, herbatniki, krem... Słowem mamy mieć 4 warstwy herbatników i 4 warstwy kremu (kończymy kremem). Wierzch posypujemy pozostałym kokosem. Schemat ciasta :

kokos
krem
herbatniki
krem
herbatniki
krem
herbatniki
krem
herbatniki
deseczka;)
Gotowe ciasto, przykrywamy lekko folią aluminiową  i wkładamy do lodówki. Schładzamy minimum 3h, ale najlepsze jest "po nocy". Gotowe wyjmujemy, kroimy według linii wyznaczonych przez herbatniki i podajemy. Gotowe! Smaczności !!



Na koniec zapraszam Was jeszcze raz do jutrzejszej 

JEDNODNIOWEJ AKCJI CHARYTATYWNEJ 
MUFFINKI DLA MAI 

poniżej klikając na zdjęcia możecie poznać szczegóły i odnaleźć inspirację na muffinki z mojego bloga :) 

 


14 komentarzy:

  1. Uwielbiam Rafaello, dzięki za wspólne gotowanie dla Madzi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że Madzi Twoje ciastko z misją na pewno by posmakowało;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mort, trafiłaś w dziesiątkę z tym ciastem, moje ulubione!!!! Dzięki za wspólne gotowanie dla MAdzi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam to ciasto!! Chociaż zawsze robię je na biszkopcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie na biszkopcie też niedługo się pojawi ;)

      Usuń
  5. do wyprobowania, w takiem cieście moja rodzinka napewno się zakocha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię na krakersach :) pyyyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam jedno pytanie czy to ciasto trzeba piec? bo surowe jajka i maka moga chyba zaszkodzic ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto się nie piecze. Mąki i jaja dodajemy do budyniu, który zagotowujemy i studzimy przed wylaniem na herbatniki. A więc ani jaja ani mąka nie sa surowe - nic co jest ugotowane nie jest surowe. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...