Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

28 grudnia 2013

śledź z cebulą w oleju lnianym

ŚLEDZIE Z CEBULĄ W OLEJU LNIANYM


Na Wigilijnym stole w Rodzinnym Domu mojego Męża nie może zabraknąć śledzi. W moim domu śledź królował dopiero w karnawale. Mam dziś dla Was przepis z Kuchni polskiej Marzeny Wasilewskiej na tradycyjnego śledzika w oleju lnianym. Jest naprawdę pyszny, ale zdecydowanie musicie go dobrze wymoczyć - także matjasy. Ja uległam złudzeniu, że książki nie kłamią i w tym roku mój śledzik zdecydowanie lubił pływać... :) Zapraszam - robi się go błyskawicznie, wystarczy 12 godzin i możecie cieszyć się taką zakąską podczas sylwestrowego balu :) 





Składniki:
  • 4 solone śledzie z beczki lub 500 g filetów śledziowych typu matjes
  • 5 łyżek oleju lnianego
  • 2 cebule
  • sok z połowy cytryny lub 2 łyżki octu z białego wina
  • pół łyżeczki cukru
Śledzie na 24 godziny namoczyć w wodzie (jeśli mają być łagodniejsze użyć mleka lub mleka zmieszanego z wodą w dowolnych proporcjach). Następnie dokładnie je odsączyć, zedrzeć skórkę i wyjąć ości. Śledzie podzielić wzdłuż na połówki i każdą na 3 części. Filety matjas wystarczy opłukać ciepłą woda i pokroić - i od razu zaznaczam, że te też polecam pomoczyć co najmniej 6 godzin. 
Obraną i drobno posiekaną cebulę wymieszać z sokiem z cytryny i cukrem. Śledzie włożyc do miski lub słoika, obłożyć cebulą i polać olejem. Przykryć i na conajmniej 12 godzin wstawić do lodowówki. Smaczności !! 
Wigilia 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...