Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

21 czerwca 2012

Dietetycznie może być pyszne - jaja faszerowane tunczykiem :)

JAJA NAFASZEROWANE TUŃCZYKIEM 

WG. DIETY DUKANOWSKIEJ


Od kilku dni jestem w swoim rodzinnym domku. To tutaj uczyłam się piec, gotować, smażyć... . Pierwsze urodziny bloga spędziłam w towarzystwie najbliższych mi osóbek: Mamusi, Tatusia i Siostrzyczki...No i mojego Brzdąca;) Zabrakło tylko Ukochanego, który szkoli się w Warszawie. Od tygodnia, więc gotuję dla DUŻEJ ilości osób ;) Dzisiaj na obiad będzie Zapiekanka Kalafiorowa według Diety Dukana. Zrobiłam ją dokładnie rok temu. Obiecuję uzupełnić jej wygląd o nowe zdjęcia;) Nieco piękniejsze, bo naprawdę jest pyszna. Jednak dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować inne danie. W zasadzie przystawkę lub zakąskę. Jaja, które dzisiaj oglądacie, królowały na moim stole w tą Wielkanoc (tak wiem...zapłon to ja mam;) ). Oba dania są według diety dukanowskiej.
Kiedy wypatrzyłam je na Królewskim blogu u Ani wiedziałam, że zagoszczą na moim stole. Ja wprawdzie nie do końca zachowuję ich dietetyczny charakter, bo nie zawsze mam produkty light, ale podaję Wam oryginalny przepis z radością za Anią. Być może Ktoś z Was szuka lekkiej kolacji na dzisiejszy wieczór? :)




Składniki na 20 jaj:
  • 10 jajek ugotowanych na twardo
  • 1 łyżka odtłuszczonego serka homo
  • puszka tuńczyka
  • 1 łyżeczka majonezu light - Ania zaznacza, że w wersji dukanowskiej nie należy go dodawać, chyba że to majonez Dukana
  • 1/4 pęczka natki pietruszki, szczypiorku lub koperku
  • pół drobno posiekanej cebuli
  • 1 pokrojony w kosteczkę ogórek kiszony
  • 4 posiekane kapary
  • sól 
  • pieprz

Ugotowane na twardo jajka przekroić wzdłuż, wyjąć z nich żółtka i przełożyć je do miski.  Dodać tuńczyka, kapary, majonez, serek homo, połowę posiekanej natki pietruszki i cebulę. Doprawić solą i pieprzem. Dokładnie wszystko wymieszać tak, aby otrzymać konsystencję przypominającą pastę. Połówki jajek pokładać na półmisku i nakładać do środka każdej pastę łyżeczką lub tubą cukierniczą (ewentualnie wrzucić pastę do woreczka, odciąć róg i wyciskać;)). Posypać pozostałą natką pietruszki. Gotowe ! Smaczności!! :) 


Na stole w tle majaczą Empanadas'y w wersji mini, Ćwikła z chrzanem, Sałatka  z marchwi i chrzanu i Chrzanik urabiany - ale ten przepis już odkryję na następną Wielkanoc ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...