Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

5 kwietnia 2012

Wielki Czwartek : sałatki - wielkanocna sałatka z marchwi i chrzanu

SAŁATKA 

Z MARCHWI I CHRZANU



Nie wiem, kiedy ta sałatka pierwszy raz zagościła na moim stole w Rodzinnym Domu. Ale odkąd się to stało, nie wyobrażam sobie bez niej Wielkanocnych Świąt i Świątecznego Śniadania. A to rzadkość, bo Wielkanoc słabiej jest dla mnie osobiście związana z kulinarnymi tradycjami. Wigilijne menu jest jak credo - wielkanocne ulega różnym modyfikacjom. Tę sałatkę zdarza mi się robić czasem na co dzień, ale niezwykle rzadko. Jest idealna do jaj, wędlin, a nawet sama z chlebem z masłem. A kanapka z wiejską kiełbasą i tą sałatką to czysta Poezja Wielkanocna ;) Do tego wszystkiego jest tania i szybka do przygotowania :) Serdecznie polecam. 



Składniki na   1 litr :
  • 10 średnich marchewek
  • 2,5 łyżki tartego chrzanu - ja używam gotowego ze słoika
  • 1,5 łyżki majonezu
  • sól 
  • pieprz 

Marchew obieramy, myjemy i gotujemy w niewielkiej ilości wody do miękkości. Kiedy nóż wchodzi nam w marchewkę lepiej je wyłączyć. Zbyt rozgotowana nie będzie smaczna. Marchew studzimy. Wystudzoną kroimy na najmniejszą kosteczkę jaką nam się uda - ja w tym roku rozdrobniłam marchewkę w malakserze dodanym do blendera. 
Przesypujemy marchew do miski, dodajemy chrzan, majonez, sól, pieprz i mieszamy dokładnie całość. Próbujemy - jeśli wolimy ostrzejszą wersję możemy dodać odrobinę więcej chrzanu. Jeśli łagodniejszą - dodajmy 2 łyżki majonezu. I gotowe :) Smaczności !!! 




Tutaj znajdziesz inne inspiracje Wielkanocne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...