Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

19 czerwca 2012

Sałatka biało-zielona w podziękowaniu za udział w konkursie urodzinowym :)

SAŁATKA BIAŁO-ZIELONA

Dzisiaj w podziękowaniu dla Wszystkich, którzy zgłosili swój udział w Konkursie Urodzinowym postanowiłam zamieścić jeszcze jeden przepis z książeczek do wygrania. Najwięcej zgłoszeń ustawiło się w kolejce po Zestaw dla Imprezowiczów, dlatego właśnie dzisiaj sałatka z drugiej książeczki z tego zestawu - Poradnika Kuchni Polskiej. Zdrowo, szybko, tanio. Zwycięzca może być tylko jeden, ale chciałam Wam Kochani osłodzić ewentualną przegraną...Może w dniu urodzin mojego bloga Ktoś z Was będzie pałaszował ją z przyjemnością ? :) Sałatka jest jak najbardziej "niemięsna", więc ucieszy również wszystkich Jaroszy :) Mnie urzekła swoją prostotą - kilka składników, a efekt - boski! :) Oboje z Mężusiem całą spałaszowaliśmy  na kolację :) Robi się ją błyskawicznie i myślę, że z powodzeniem może zachwycić Waszych gości. Zapraszam zatem na tę ucztę podniebienia i przypominam, że wyniki Konkursu już w WIELKI DZIEŃ czyli 20 CZERWCA :)hm..ojoj to jutro ! :P



Składniki - porcja na 2-3 osoby:
  • 400g brokułów
  • ok. 150g sera feta
  • mała czerwona cebula - u mnie na osiedlu nie występowała, więc dodałam białą :)
  • 2 ząbki czosnku
  • 150 ml jogurtu naturalnego
  • sól
  • pieprz 
  • kiełki rzodkiewki do dekoracji - u mnie nie było i też było pysznie.






Brokuły umyć, osuszyć i ugotować do miękkości (około 8 min.) - w mojej wersji zrobiłam to w szybkowarze i gotowałam 4 minuty, dzięki temu nie straciły swojego cudnego kolorku. Odcedzić, zahartować i ostudzić. Cebule pokroić w piórka. Ser feta zaś w kostkę. Dodać do brokułów. Do jogurtu naturalnego  wcisnąć ząbki czosnku, wymieszać, polać sałatkę. Lekko wymieszać i doprawić do smaku :) I gotowe:) W mojej wersji w naczyniu ułożyłam brokuły, na nie pokruszyłam ser feta i posypałam piórkami cebuli. Całość polałam sosem, i wierzch przyprawiłam kolorowym pieprzem. Nie soliłam, bo dla mnie ser feta jest wystarczająco słony. Sposób przyrządzania wybierzcie sami :) Smacznego !! :)

4 komentarze:

  1. Pychotka, uwielbiam połączenie brokuła i fety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja próbowałam takie połączenie tylko raz - dlatego tak chętnie sięgnęłam do tego przepisu :) inną jadłam u Szwagierki - jak dorwe przepis to też zamieszcze przepis :)

      Usuń
  2. Uwielbiam tą sałatkę! Najlepsza:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...