Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

31 lipca 2011

zupa z cukini czyli Cukiniowy zawrót głowy

ZUPA Z CUKINII


W pamiętny dzionek, kiedy odwiedziła mnie Kobieta Ciężarna powstała również oto ta zupka :) Szybka, tania, zdrowa i po prostu nieziemska. Przepis znalazłam na blogu Anki "Dwie Chochelki"  . Tylko proporcje troszkę mnie zawiodły, bo w oryginale zrobiona ma być z dwóch cukinii. Ja dałam jedną. Ale nadludzko ogromną... I wyszedł mi gar 5,5 litrowy...no dobra ze 4,5 litra tej zupki było, ale to i tak nieco dużo... . Jak cudownie, że na obiedzie była Kobieta Ciężarna i jej Mąż :P A i tak jedliśmy ją 3 dni. Choć szczerze mówiąc jakoś nikt nie narzekał:)



Składniki : 
  • dwie cukinie ( lub jedna sporych rozmiarów - tzn jak jest ogromniasta to pół ;) )
  •  1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3/4 litra bulionu ( ja zrobiłam bulion wołowo-warzywny z kostek - i w sumie litr z racji dużej ilości cukinii)
  • oliwa z oliwek lub masło do smażenia - u mnie mix obu
  • pieprz, sól , oregano
  • śmietanka do zup i sosów 18%
Cebulę pokroić w talarki, czosnek w plasterki a cukinię w kostkę. 
Rozgrzać oliwę z masłem na patelni i wrzucić cebulę, aż się zeszkli. W tym czasie ją posolić, popieprzyć i dodać oregano - ja dodałam ostatniego naprawdę od serca;) Dorzucić czosnek i cukinię i smażyć jeszcze kilka minut. 
Do gotującego się bulionu wrzucić warzywa z patelni i gotować do miękkości. Mniej więcej wychodzi 15-20 minut. 
Zupę zmiksować blenderem.  Można zaciągnąć śmietanką - jak dla mnie jest delikatniejsza i dużo bardziej smaczna:) 
Podawać z grzankami, ptysiowym groszkiem lub czymś co Wam do niej najbardziej zasmakuje. 

Smaczności :) 




Cukinia 2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...