Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

26 lipca 2011

Dżemik, soczek, truskawka i...limonka - dżemik truskawkowy z limonką


DŻEM TRUSKAWKOWY Z LIMONKĄ


Szkoda mi było owoców, które zostały mi po soku z truskawek. Może nie były jakieś szczególnie już aromatyczne, ale też nie straciły za wiele ze swojego smaku truskawek. A że dostałam 4 limonki od mojej Mamy to w głowie szybko zaświtał mi pomysł na nowy dżemik. Zwłaszcza, że w zimie mój Smyk będzie miał akurat tyle "latek", że kanapeczki ze słodkością na pewno będzie wcinał:)
Dżemik wyszedł nie za bardzo słodki- taki akurat. Polecam gorąco, pewnie już nie w tym sezonie, ale może będzie inspiracją na przyszły:)

Składniki:
  • około 2, 5 kg truskawek pozostałych po wyciskaniu soku w sokowniku. 
  • 1 kg cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (ja miałam to większe)
  • sok z 4 limonek
  • 2 i pół opakowania "żel-fruct" firmy GELLWE
Owoce przesypać do garnka i lekko zmiażdżyć. Ja je potraktowałam tłuczkiem do ziemniaków. Wcisnąć sok z 4 limonek i pomieszać. Wsypać żel- fruct, zamieszać dokładnie. Owoce zagotować ciągle mieszając. Do gotujących się owoców wsypać cukier i cukier waniliowy i całość gotować około 3 minuty. Zdjąć z ognia i mieszać przez około minutę. Gorący dżem nalewać do wyparzonych słoików, zakręcać i odwracać do góry dnem na około 5 minut. Moje poleżały prawie 25 , bo pora karmienia wypadła;) 

Akcja przetwory 2011

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...