Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

16 stycznia 2014

zupa z brokuła i szpinaku - zielony kolor na ostatnią prostą Akcji Konkursu Tęcza Smaków 3

ZIELONA ZUPA
Z BROKUŁA I SZPINAKU


Akcja Tęcza Smaków 3 weszła na ostatnią prostą. Kończymy ją dokładnie 19 stycznia.  Jak na razie informuję, że najmniej zgłoszeń mam na kolor niebieski - jeśli nikt oprócz mnie - u mnie finałowe danie w tym roku będzie niebieskie - nie podejmie wyzwania, ta kategoria zostanie oddana walkowerem ;) Do dzieła Kochani! :) Ale dziś u mnie zielono na talerzu. Moje milczenie na blogu, nie oznacza barku działania w kuchni. Musicie mi wybaczyć, ostatnio nieco bardziej jestem zapracowaną mamą, niż gotującą mamą, a w zasadzie blogująca. Ale o Was nie zapominam. Mam za to dla Was tą pyszną, lekką, aromatyczną zupę, którą możecie przywołać wiosnę w środku zimy...Choć mam wrażenie, że obie drwią sobie z nas od jakiś 2 miesięcy ;) 
Bardzo brokułowa. Dzięki krótkiej obróbce termicznej brokuły, są naprawdę bardzo wyczuwalne. Komuś może to przeszkadzać, bo to nie krem, ale myślę, że osobom lubiącym kuchnię vege lub al'a vege zupka zasmakuje. Polecam. To moja zielona propozycja do Teczy Smaków 3.


Składniki:
  • 1 średni brokuł
  • garść mrożonego szpinaku - ja dodałam swojego, domowego, więc maił całe liście
  • 2 łyżeczki natki zielonej pietruszki
  • 4 małe ziemniaki
  • 2 łyżeczki masła
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • około 1,5 litra wody
  • pieprz
  • sól

Brokuła myjemy i dzielimy na bardzo małe różyczki. Ogonek obieramy i dzielimy na kostkę. Zalewamy wodą i dodajemy garść szpinaku, oraz pietruszkę. Gotujemy wszystko około 8 minut, aż nóż będzie nam swobodnie wchodził w brokuła. Wyłączamy.
Ziemniaki obieramy, kroimy w małą kosteczkę i obsmażamy na maśle chwilkę (można czynić to podczas gotowania brokuła).
Zupę blenderujemy, ale nie na muto, tylko tak, by brokuły były wyczuwalne. Chochlą zupy podlewamy ziemniaki i pod przykryciem lekko dusimy. Kiedy zmiękną po jakiś 5 minutach, dodajemy je do zupy i jeszcze raz całość blenderujemy. Doprawiamy do smaku sola, pieprzem i ewentualnie cukrem. Zaciągamy kwaśną śmietaną. Podajemy z grzanką, grzankami lub groszkiem ptysiowym Smaczności !! 




2 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...