Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

23 maja 2012

Chrupiące mega poczwórnie czekoladowe muffinki

CHRUPIĄCE MUFFINKI

POCZWÓRNIE CZEKOLADOWE 







Przed jakimś tygodniem zachciało mi się czegoś czekoladowego. Ale nie zwykłego czekoladowego. Miało być domowe. Domowe i pachnące czekoladą. Hm...Co zrobić najłatwiej o 21:15? Zwłaszcza, gdy chęć jest OGROMNIASTA i musi być zaspokojona już zaraz, natychmiast? MUFFINKI. Mąż popatrzył na mnie, jak na Wariatkę (ale czy to nowość? ;) ) , gdy oświadczyłam, że idę piec. "Teraz?" "Achaa"- stwierdziłam znikając w kuchni. Otwieram szafkę - "Hm..jest kakao, jest dobrze..; o resztka n u t e l l i..."- mruknęłam z zachwytem. Moja wyobraźnia kulinarna już zaczynała działać na wysokich obrotach i raptem bach! "Jak ja zrobię muffinki bez jajek?! " Szybkie spojrzenie na zegarek. 21:20. Sklep czynny do wpół. "Idę po jajka. Potrzebujemy coś jeszcze ? " Mina Męża - bezcenna ;) W sklepie oprócz jajek w koszyku wylądowały mleczna czekolada i płatki czekoladowe...jak szaleć to szaleć ;) Półgodziny później wyjmując z szafki kakao, w biegu złapałam amarantusa... "Będą chrupiące" gadałam do siebie (ponoć to objaw wariactwa...jak dobrze, że jestem terapeutą... ) odliczając łyżki... . Po niedługiej chwili w domu pachniało nieziemsko... . Jaki efekt ? :) 
Zakochałam się. I ja ...i mój Mąż..i Synuś chyba też, skoro zajadał z bananem na twarzy... . Rozpływają się w ustach, są mocno czekoladowe, ale nie za słodkie. Wilgotne i lekko chrupiące. Cudowne na ciepło, przepyszne na zimno... . Dziś też zakupiłam mleczną czekoladę... Zgadnijcie co za mną chodzi od tygodnia ? ;)








Składniki na 12 muffinek:

  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 3/4 szklanki mąki tortowej przesianej
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao 
  • 7-9 łyżek ekspandowanych nasion Amarantusa
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego 0%
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki oleju słonecznikowego
  • 6 łyżek mlecznych płatków czekoladowych
  • 12 kostek mlecznej czekolady
  • 12 łyżeczek Nutelli

Mąkę, cukier, sodę, proszek do pieczenia, kakao i amarantusa zmieszać w jednej misce. W drugiej rozbełtać widelcem jajka, dodać do nich jogurt i znów rozbełtać. Dodać olej i dokładnie wymieszać. Wlać mokre składniki do suchych. Zamieszać dwa, trzy razy. Dodać płatki czekoladowe i wymieszać całość tylko do połączenia się składników. Formy do muffinek napełnić do połowy. Na każdej nałożyć łyżeczkę Nutelli i przykryć resztą ciasta. Każdą kostkę czekolady połamać na cztery i wcisnąć na wierzch każdej muffinki cztery małe kawałeczki. Piec w piecu nagrzanym do 190'c około 20-25 minut. Najlepiej wykonać test patyczkowy. Po wyjęciu pozostawić w formie około 10 minut, po czym studzić na kracie :) Smaczności !!! :)



4 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...