Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

21 maja 2012

zupa brokułowa z kozim serem i bazylią ....rozbudzam apetyt-Konkurs urodzinowy trwa

ZUPA BROKUŁOWA 

Z KOZIM SEREM I BAZYLIĄ




UWAGA! Rozbudzam Wasz apetyt. Zgodnie z obietnicą, pierwszy przepis z jednej z książek do wygrania w KONKURSIE URODZINOWYM. Przyznaję się bez bicia - gdy przeglądałam różne wydawnictwa, aby znaleźć coś dla Was - to właśnie ta zupa pierwsza rzuciła mi się w oczy. Urzekła mnie swoją barwą i prostotą. Dlatego to właśnie na nią padł mój wybór z wielu cudownych przepisów książki Zuzanny Wiciejowskiej Smakowite Dania na rodzinne spotkania. 
Zupa jest mega szybka do zrobienia, co na pewno jest ważne, gdy oczekujemy gości. Do tego spełnia dwa najważniejsze warunki - prosta i oryginalna zarazem to raz. A dwa - mój Synuś zajadał ją z głośnym mlaskaniem i uśmiechem na ustach, co jest mega wielkim komplementem ;) Mnie i Mężowi smakowała równie mocno. Smak brokułów świetnie uzupełnia szpinak i bazylia, a delikatności nadaje jej serek kozi i mleko. Ja zrobiłam z połowy porcji i wystarczyło dla całej naszej Trójeczki. Moja wprawdzie nie zachowała soczystej zieleni brokułów, ale z mojej winy, gdyż niepotrzebnie robiłam ją w garnku Philipiak'a, który trzyma ciepło. Brokuły nie zdążyły szybko ostygnąć po zdjęciu z palnika. Ale i tak kolor był apetyczny, skoro Synuś sam zabrał się za jedzenie ;) 
Zapewniam Was, że w książce do wygrania znajduje się dużo więcej równie pysznych przepisów... :) 

Składniki :
  • 1 kg brokułów
  • 1 cebula (25 dkg)
  • 20 dkg świeżego szpinaku
  • 12 dkg miękkiego koziego sera - ja użyłam koziego serka do smarowania :)
  • 1/2 l bulionu z kurczaka
  • 250 ml mleka 2%
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka mąki
  • 2 łyżeczki oliwy
  • 60 ml sherry - u mnie domowa wiśnióweczka ;)
  • 2 łyżeczki posiekanej bazylii
  • sól
  • biały pierz - ja z rozpędu użyłam czarnego :)
Cebulę i czosnek obrać i drobno posiekać. Brokuły umyć i podzielić na różyczki (najlepiej na najmniejsze jakie się da - wtedy 3 - 5 minut gotowania wystarcza i nie tracą kolorku). Szpinak opłukać i usunąć ogonki z liści. Ser pokroić w kostkę. W rondlu rozgrzać oliwę, dodać cebulę, czosnek i obsmażać około 2 minuty, uważając, aby nie przypalić. Oprószyć mąką, dodać sherry, wymieszać. Dodać bulion i gotować do momentu wrzenia. Do bulionu dodać brokuły i gotować, aż zmiękną, ale nie stracą intensywnego koloru, (około 3minuty). Dodać szpinak, bazylię, połowę koziego sera, zdjąć z ognia i zmiksować. Ponownie podgrzać, ale już nie gotować, dodać mleko, doprawić solą i pieprzem, wymieszać. Podawać posypaną resztą koziego sera. Smaczności !!! :)


Więcej podobnych przepisów znajdziesz w książce Smakowite Dania na Rodzinne spotkania do wygrania w konkursie urodzinowym - zestaw dla imprezowiczów - :) kliknij na zdjęcie poniżej, by poznać szczegóły:)



Przepis dołączam do jednej z moich ulubionych akcji :) Czas na Szpinak  !!! :D oj czas ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...