Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

31 maja 2012

KAp Kap Kap ... Kapuśniaczek :)

KAPUŚNIACZEK 

Z MŁODEJ KAPUSTKI



W poniedziałek w Krakowie królował kapuśniaczek...I za oknem i na mym stole. Pyszny, słodki, z młodej kapustki. Taki prawdziwie wiosenny. Wprawdzie mój Mąż niezbyt miał uradowaną minkę, gdyż nie bardzo lubi młodą kapustkę, ale za to Synuś i ja mieliśmy ucztę. Mój Mały Brzdąc z wielkim mlaskaniem zjadł całą miseczkę dwa dni pod rząd ;) A żeby zbytnio się nie kłopotać z drugim daniem, z żeberek z tej zupki, wyczarowałam pyszność w postaci żeberek w sosie musztardowo-miodowym. Oba dania wyszły genialne. Przepis na żeberka już jutro :) A tymczasem zapraszam do stołu na kap kap kap....kapuśniaczek ;) 


Składniki:
  • młoda niezbyt duża kapustka 
  • około pół kilograma żeberek - ja akurat miałam takie prawie z samym mięskiem - kostek było tam raptem 3 ;)
  • 1,5 litra wody
  • 4 marchewki - ja miałam jeszcze stare niestety :(
  • kilka gałązek koperku
  • kilka gałązek zielonej pietruszki
  • kawałek wędzonego boczku
  • 6 młodych ziemniaczków
  • 1 kostka bulion na wędzonym boczku (jeśli dodamy więcej boczku to nie będzie ona potrzebna)
  • liść laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • 5 ziarenek pieprzu czarnego
  • pieprz mielony do smaku
  • sól
  • łyżka masła 
  • 2 zielone cebulki 

Wodę zagotować, wrzucić żeberka, ziele angielskie, liść laurowy, pieprz ziarnisty i gotować na wolnym ogniu. Jeśli mamy starą marchewkę, obrać ją pokroić na półplasterki i wrzucić do żeberek. Gotować całość około 10 minut. W tym czasie opłukaną kapustkę posiekać dość drobno. Ziemniaki obrać i podzielić na kawałki.  Do gotującego się wywaru dodać kapustkę i pogotować razem jakieś 5 minut. Następnie wyjąć żeberka. Dodać ziemniaki. Odlać trochę zupy i rozpuścić w niej kostkę bulionową - dolać do całości. 
Boczek pokroić na małą kosteczkę. Cebulkę, natkę pietruszki i koperek pokroić na drobno. Boczek podsmażyć na patelni, aby się wytopił i lekko przyrumienił, następnie dodać łyżkę masła i wrzucić poszatkowaną cebulkę. Poddusić parę minut razem i wrzucić do zupy. Dodać natkę pietruszki i koperek. Gotować wszystko do miękkości kapusty i ziemniaczków. Doprawić do smaku i podawać :) Smaczności !! :) 


 



A jutro zapraszam na Żeberka w sosie musztardowo-miodowym !!! :) 


1 komentarz:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...