Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

20 grudnia 2014

pierogi z suszem (śliwami)

PIEROŻKI Z SUSZEM
(suszoną śliwką)


Dzisiaj kolejny przepis z serii tylko w Wigilię. Pierożki z suszoną śliwką to tradycyjne danie w moim Rodzinnym Domu. Takie pierożki podawała moja Babcia Irusia, potem moja Mama, a teraz i ja tą tradycję przeniosłam na Rodzinę Męża. Małe pierożki na słodko z suszonymi śliweczkami. Zapiekane w piekarniku. Można zrobić wcześniej, a przed podaniem wstawić do piekarnika. by się tak pięknie zapiekły. Smakują małym i dużym. Serdecznie Wam polecam :) 




Składniki:
ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1,5 łyżki ciepłego stopionego masła

farsz:

  • 400 g suszonych śliwek kalifornijskich
  • masło


Do dużej miski wsypujemy mąkę i dodajemy wodę z masłem. Wyrabiamy gładkie i elastyczne ciasto. Zawijamy w folię, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 30-50 minut.

Ciasto rozwałkowujemy, wycinamy koła przy pomocy szklanki lub literatki. Na środku krążka układamy 1-2 śliweczki i sklejamy pierożki. Gotujemy w osolonym wrzątku przez 3-4 minuty od momentu wypłynięcia. Ugotowane układamy na omaszczonej masłem blasze, na wierzch ścieramy masełko i zapiekamy do zrumienienia w 180'C. Smaczności!! 








1 komentarz:

  1. Oryginalny przepis, Wygląda bardzo smakowicie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...