Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

13 grudnia 2014

pierogi z kapustą i grzybami

PIEROGI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI


W moim rodzinnym domu nie jada się takich pierogów. Jak pisałam Wam kilka lat temu, tradycyjnie robi się pierogi ze słodką kapustą, jednak wychodząc za mąż, poznałam wiele innych tradycyjnych dań wigilijnych. A ponieważ jestem już zdecydowanie starsza ;) to zaczynam doceniać ich smak. Dzisiaj mam dla Was pierogi z kiszona kapustą i grzybami. W mojej wersji - takiej dostosowanej do mego podniebienia, pomieszane z różnych inspiracji. Robi się je szybko i prosto. Polecam gorąco. To kolejna propozycja do mojego wigilijnego blogowego menu. Zapraszam. 





Składniki:
ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • szklanka letniej przegotowanej  wody
farsz:
  • 1 cebula
  • 1/2 kg kapusty kiszonej
  • 2 garście grzybów
  • łyżeczka masła
  • 1 łyżeczka tartej bułki
  • sól
  • pieprz

Namoczone grzyby gotujemy do miękkości.  Odcedzamy. W wywarze gotujemy do miękkości kapustę.  Studzimy.  Kapustę wraz grzybami przepuszczamy przez maszynkę. Dodajemy zeszkloną na maśle, drobno pokrojoną cebulę, bułkę tartą i przyprawy. Mieszamy. 
Ze składników wyrabiamy gładkie, sprężyste ciasto. Rozwałkowujemy.  Wykrawamy niewielkie kółka, układamy łyżeczkę farszu,  zlepiamy dokładnie brzegi. Gotujemy we wrzącej, lekko osolonej wodzie 2 minuty od wypłynięcia.  Podajemy gorące okraszone masłem. Smaczności !!


Jeśli szukasz przepisu na postne pierogi ze słodką kapustą kliknij w zdjęcie poniżej :) 



Przepis ten, jak i wiele innych inspiracji Świątecznych odnajdziecie w najnowszym wydaniu Apetytu :) I w przepięknej sesji fotograficznej wykonanej przez Adę z bloga Pora coś zjeść :) Zapraszam Was do lektury :) 


1 komentarz:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...