Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

1 września 2012

Leniwy szybki Barszczyk Czerwony na Warzywkach - nie tylko dla Wegetarian ;)

LENIWY 

BARSZCZYK CZERWONY 

na warzywkach





Wczorajszy dzień obfitował w szybkie i pyszne dania. Barszczyk, który Wam prezentuję to chyba najbardziej uproszczona wersja klasycznego zabielanego barszczyku czerwonego z ziemniakami, który podawany jest w moim rodzinnym domu. Prezentowałam Wam go jakiś czas temu. Oczywiście ta wersja jest moją osobistą wymyśloną na szybko wczoraj. Wyszła tak udana, że na pewno będzie częściej gościć na mym stole w piątki. No i nie tylko w piątki ;) Ale, że Mój Mężuś lubi barszcz czysty, więc w kwestii "na szybko coś" pewnie po pytaniu "to który? "  wygrywać będzie Barszczyk dla Leniwych na Wędzonce ;) Cóż, oba robi się około 20 minut, ja i tak kocham barszczyk czerwony, więc mogę się raz na jakiś czas podporządkować ;) 
Niestety tego Synuś nawet nie spróbował...Ale On ostatnio generalnie zup odmawia, mimo, iż wcześniej uwielbiał...No cóż...Przywilej prawie Dwulatka ;) Ja zjadłam ze smakiem :>



Składniki :
  • 1,2 litra wody
  • 1 kostka warzywna
  • 1 marchew
  • 1 pietruszka
  • 2 ziela angielskie
  • 4 ziarenka pierzu
  • koncentrat barszczu czerwonego KRAKUS
  • 3/4 łyżeczki soli czosnkowej - opcjonalnie może być ząbek czosnku - ale ja nie miałam, a to barszcz "na szybkości" ;)
  • 1 liść laurowy
  • sok z cytryny
  • 1,5 łyżeczki mąki
  • 18% śmietanka do zup i sosów
  • sól
  • pieprz mielony

Zagotować wodę. Marchew i pietruszkę obrać - pokroić w cienkie długie słupki. Do gotującej się wody wrzucić kosteczkę warzywną, marchew, pietruszkę, ziele, pieprz ziarnisty, liść laurowy. Gotować do miękkości warzyw - około 10 minut.  Następnie zmniejszyć ogień do minimum, zalać mniej więcej 3/4 buteleczki koncentratu buraczanego, dodać sól czosnkową. Zamieszać. Zakwasić odrobiną soku z cytryny - trzeba spróbować i dobrać do swoich preferencji smakowych ilość. Następnie w szklance rozpuścić dokładnie mąkę w odrobinie zimnej wody. Dodać trochę gorącego barszczu i dobrze wymieszać. Wlać do barszczu cały czas mieszając, by nam nie wypłynęły grudki. Lekko podgrzać. Zdjąć z ognia. Zalać śmietanką mieszając. Jeśli barszcz wyda nam się zbyt blady - dolać odrobinkę koncentratu. Doprawić do smaku. Podawać z gotowanymi ziemniakami, zalewanymi barszczem lub gotowanym jajkiem. Smaczności ! 




2 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...