Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

13 marca 2012

Japoński dresing sezamowy

SEZAMOWY DRESSING 
DO SAŁATEK


Tak, jak obiecałam - zapraszam na sezamowy dressing do sałatek rodem z Japonii. Świetnie komponuje się smakowo z tsukune - japońskimi klopsikami. Robi się go błyskawicznie - jeśli oczywiście nie szuka się sezamu przez cały okres smażenia klopsików... . Moi Goście sałatę otrzymali prawie na deser z tegoż powodu, ale i tak się nią zajadali :) A mój Mąż był tak zachwycony, że i dzisiaj zrobiłam mu taką sałatę na obiad :) 
Dressing w smaku jest słodkawo-kwaśny. Pycha. Ja dodałam nieco mniej cebuli - gdyż ścieranie jej było zdecydowanie zbyt długie, a chciałam, by sałata wylądowała jak najszybciej na stole. Ale dzisiaj zrobiona pełna wersja była jeszcze lepsza. Ja dresingiem polałam zwykłą zieloną sałatę, ale myślę, że w wykwintnej sałatce będzie równie pyszny. 

Składniki (na 4 porcje):
  • 4 łyżeczki octu ryżowego
  • 4 łyżeczki sosu sojowego
  • 4 łyżeczki cukru
  • 8 łyżek białego sezamu
  • 4 łyżeczki oleju
  • 4 łyżeczki cebuli utartej na tarce do przecierów
  • 4 łyżeczki majonezu









W mieszaninie octu i sosu sojowego rozpuszczamy cukier. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy na kremową masę. Gotowym dressingiem polewamy sałatę - możemy ja przemieszać. Gotowe. Smaczności !! :)


4 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...