Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

26 lipca 2012

Eskalopki LIGHT w wersji wege czyli powrót z wakacji i gubienie kilogramów :P

ESKALOPKI WEGETARIAŃSKIE  

W CIEŚCIE CURRY (wersja LIGHT)





Ogłaszam wszem i wobec, że powróciłam :) Cała i zdrowa :) Przeżyłam lot samolotem, dotarłam, tam, gdzie ponoć (zaznaczam ponoć) jest Raj na Ziemi i wróciłam do kraju podobną drogą lotniczo-pociągową ;) Szczegółową relację z pobytu oraz relację kulinarno-krajobrazową obiecuję zdać, jak tylko siądę wieczorem - może uda się dzisiaj wreszcie - i obrobię zdjęcia:) 
Tymczasem dzisiaj rzutem na taśmę chcę uraczyć Was przepisem stworzonym specjalnie na Akcję W Wersji Light Dziewczyn z bloga Dietetycznie Siostro :) Eskalopki powstały tuż przed wyjazdem w piątek. Zajadał się nimi i mój Synuś i mój Mąż z głośnym mlaskaniem. Starałam się, by były w wersji chudszej i wegetariańskiej z racji piątkowego postu :) I wydaje mi się, że mi się udało. Soja została w moim domu oswojona - Synuś poznał smak i nacieszyć się nim nie mógł :) Mam nadzieję, że i Wam przypadnie do gustu :) 



Składniki :
  • opakowanie kotletów sojowych ala schabowy lub błyskawicznych
  • bulion warzywny
  • 2 jaja 
  • szklanka mleka 2%
  • mąka tortowa - tyle by ciasto było gęste jak na naleśniki
  • pieprz 
  • sól
  • tłuszcz - olej lub najlepiej oliwa z oliwek - 2 łyżki







Kotlety sojowe namoczyć w gorącym bulionie warzywnym na 5 minut. Wyjąć i lekko odsączyć. Jaja, mleko, pieprz, sól i curry rozbełtać ze sobą widelcem, nadal rozbełtując, dodać tyle mąki , by ciasto było gęste, jak naleśnikowe i gładkie. Rozgrzać tłuszcz. Kotlety maczać w cieście, wrzucać na patelnię, dodawać jeszcze po łyżce ciasta na wierzch i smażyć na rumiany kolor z obu stron. Następnie odsączać z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym i podawać ciepłe z ziemniaczkami i sezonową surówką :) Smaczności !!! :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...