Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

4 września 2014

drobiowy szaszłyk ze świeżymi figami i sosem pieprzowo-sliwkowym

DROBIOWY SZASZŁYK Z FIGAMI
I SOSEM ŚLIWKOWO-PIEPRZOWYM
Agaty Witeckiej



Musiałam się nieźle nagimnastykować, żeby odnaleźć dla Was ten przepis w czeluściach moich internetowych schowków :) Dostałam go od Agatki - za co jej jestem dozgonnie wdzięczna:) Zresztą nie tylko dla Was szukałam, ale i dla siebie - coby mi się już nigdy nie zgubił :) Prosty i przepysznie aromatyczny... . Delikatność mięsa i słodkość fig podkreślona aromatycznym, ostrym (Mój Ukochany stwierdził, że za ostry zrobiłam, ale to już kwestia wyczucia i smaku) sosem na bazie naszych polskich śliw. Przepis typowo jesienny :) Sezon na figi rozpoczęty, śliwki wylewają się ze straganów - więc zapraszam do stołu :) 



Składniki: 
  • pierś z kurczaka 
  • około 6 świeżych fig
  • pieprz
  • sól
  • przyprawa do kurczaka
na sos:
  • ok. 10 śliw
  • 1/3 szklanki czerwonego wina 
  • odrobina octu balsamicznego lub jabłkowego
  • łyżeczka tartego imbiru - może być suszony
  • 2-3 goździki
  • pół łyżeczki cynamonu
  • dużo świeżo mielonego pieprzu - młotkowego

Pierś z kurczaka dzielimy na małą kosteczkę - doprawiamy do smaku. Figi dzielimy na ćwiartki. Na patyczki do szaszłyków nakłuwamy kurczaka na przemian z figami. Wsadzamy do piekarnika nagrzanego na 200'C na około 20 minut - tak, by kurczak nam się upiekł na soczyście. Można również całość wrzucić na grilla. 
Sos przygotowujemy bardzo na wyczucie - do garnuszka wrzucamy pokrojone śliwki, zalewamy winem, dodajemy ocet, imbir, goździki i  cynamon. Gotujemy wszystko na bardzo małym ogniu, powinno nam tylko pyrkać, aż do odparowania na gęsto. Mieszamy od czasu do czasu- aby sos się nam nie przypalił. Na koniec dodajemy duuużo  świezo i grubo mielonego pieprzu - ilość dostosowujemy do własnego podniebienia. Blenderujemy lub nie, jeśli śliwki bardzo nam się rozpadły i polewamy gotowe szaszłyki. Smaczności !!! 





2 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...