Szukaj w blogu

Google Website Translator Gadget

19 października 2011

Kuchenne fascynacje - zupa pomidorowo-pomarańczowa :)

Zupa pomidorowo-pomarańczowa


Przyznaję się bez bicia. Ostatnio eksperymentuję w kuchni. I im bardziej zadziwiający przepis tym bardziej mnie kusi... . Ten kusił mnie od dłuższego czasu. Uległam tej miłej pokusie jakiś czas temu. Ja się zachwyciłam. Mój Ukochany nie bardzo. "Nie wiem czy ja mam ją pić czy jeść?? " No cóż, to najlepszy przykład na to, że nie każdemu wszystko smakuje. Jak dla mnie zupka Olgi Smile jest ciekawą w smaku odmianą :) Orzeźwiająca i naprawdę pyszna, jeśli Ktoś lubi takie klimaty nieco inne :)  Mojemu Kochanemu posmakowała dopiero z kilkoma kroplami tabasco. Jak dla mnie wtedy straciła urok. Jeśli Wam nie podejdzie można zrobić z niej - jak Mój Mąż - sos słodko-ostry ala chiński do mięs;) Uraczył mnie nim dwa dni później. Nie wiem, jak go uczynił, nie mam zdjęć, ale, jak widać, można tę zupkę potraktować jako bazę do innych eksperymentów:) Ja będę do niej wracać... kiedy Mężuś będzie na dyżurze :P 



Składniki :
  • 1 kg pomidorów mogą być żółte lub czerwone
  • 1 pomarańcza (skórka plus sok)
  • 2 marchewki
  •  2 ziemniaki
  •  2 cebule
  • 2 jabłka
  •  1 ząbek czosnku
  • 4 papryki żółte
  • 2 litry bulionu warzywnego lub mięsnego ewentualnie wody
  • sól
  • ewentualnie 2-3 krople tabasco

Pomidory sparzamy i obieramy ze skórki. Wrzucamy do garka pokrojone jak bądź dodając pokrojoną w kawałki marchewkę, jabłka, cebule, papryki i ziemniaki. Zalewamy bulionem lub wodą. Gdy warzywa się zagotują, dodajemy ząbek czosnku, wyciśnięty sok z pomarańczy oraz skórkę z niej obraną nożykiem do warzyw (wcześniej pomarańczę sparzyłam). Gotujemy zupkę 15-20 minut, po czym miksujemy blenderem całość na gładką masę.  Podajemy z chrupiącym pieczywem lub grzankami. 
Smaczności :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz:)Anonimy proszę o podpis - będzie nam się milej rozmawiać :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...